지난 프로포절에서 나는 본 프로젝트를 위한 9개의 마스카라 제품들을 선정했다. 하지만, 교수님으로부터 피드백을 받고 난 후, 나는 제품들을 바꾸기로 결정했다. 피드백은 다음과 같았다: 9개의 제품 모두 상위 뷰티 매거진에 소개된 상대적으로 성공적인 제품들이다. 성공 대 실패와 같이 비교가 될 만한 분석을 진행하는 것이 훨씬 더 나을 것 같다.
From the previous proposal, I chose 9 mascara products for the project. However, after getting feedback from the professor, I decided to change the products. The feedback was as follows: All of those 9 products are just relatively successful products by having been in top beauty magazines. It would be much better if it is possible to conduct some comparisons, such as successful vs. unsuccessful products.
왜 미국 시장인가?
: 2018년 미국은 화장품, 향수, 개인 미용 및 위생 용품 산업에서 890.5억 달러의 수익을 얻으며 전세계에서 1위인 시장이 되었다.
Why the U.S market?
: In 2018, the United States was the leading market for cosmetics, fragrances, and personal care products worldwide, with a revenue of 89.5 billion U.S. dollars. (Sabanoglu, 2022)
왜 마스카라 제품 리뷰를 분석하려 하는가?
: 미국의 코스메틱 제품군 중에서 아이 코스메틱이 가장 수익성 있는 제품군이었다. 2020년 미국에서 약 10.96억 달러가 아이 코스메틱 판매로부터 창출되었다. 아이 코스메틱 산업 안에서는 마스카라가 미국에서 1위 제품군이었다.
Why mascara (eye cosmetics)?
: Within the cosmetics category in the U.S., eye cosmetics was the most profitable segment. In 2020, about 1.96 billion U.S. dollars were generated from sales of eye cosmetics in the U.S. Of the eye cosmetic industry, mascara was the leading product in the U.S. (Sabanoglu, 2022)
왜 세포라 리뷰를 분석하려 하는가?
- 배쓰앤바디웍스는 미국의 뷰티 이커머스 시장에서 가장 높은 이커머스 순매출액을 보유한 온라인 제품 판매 샵이다. 2020년 미국에서 10.929억 달러의 수익을 창출했으며, 그 다음으로는 세포라가 10.770억 달러의 수익으로 2위를 차지했다.
- 그러나 배쓰앤바디웍스는 바디케어 제품들과 향수만 판매한다. 그래서 나는 세포라 웹사이트에서 데이터를 수집하고자 했다.
Why Sephora?
- Bathandbodyworks.com is the online shop with the highest eCommerce net sales that is selling products in the Beauty e-commerce market in the U.S., with a revenue of US$1,929 million in 2020 generated in the U.S., followed by Sephora.com with US$1,770 million. (Peters, 2021)
- Bathandbodyworks.com only sells body care products and fragrances. Hence, I decided to collect data from the Sephora webpage.
세포라 웹사이트에서 수집 가능한 데이터 종류
- 숫자: 리뷰/하트/도움 수, 리뷰 별점, 리뷰 작성 날짜
- 텍스트: 제품명, 리뷰 내용, 인센티바이즈드 리뷰 여부
- 이미지 / 영상
Data available on the Sephora webpage
- numbers: the number of reviews / loves / helpfulness, review score (stars on reviews), review date
- text: product name, review, whether the review is incentivized or not
- image / video
분석 방법
: (한 사람 이상에게 도움이 된다고 받아들여진(도움 수 1 이상인))리뷰 분석 (초기/중기/말기(최근)) - 성공 vs. 실패
- 성공: 리뷰 수 > 1K & 리뷰 별점 > 4 & 하트 수 > 100K
- ILIA Limitless Lash Lengthening Mascara
- Benefit Cosmetics They're Real! Lengthening Mascara
- Benefit Cosmetics Roller Lash Curling & Lifting Mascara
- tarte Lights, Camera, Lashes™ 4-in-1 Mascara
- 실패: 리뷰 수 < 1K & 리뷰 별점 < 3 & 하트 수 < 100K (신제품, 품절된 제품, 그리고 키트형 제품 제외)
- SEPHORA COLLECTION LashCraft Have It All Mascara
- Dr. Lara Devgan Scientific Beauty Extreme Lengthening Mascara
- GUERLAIN Mad Eyes Waterproof Mascara Long-Wearing & Volumizing
- CLINIQUE High Impact Lash Elevating Mascara
- 다양한 텍스트 분석 기법: 단어 빈도 분석, 감성 분석, 의미 연결망 분석, 토픽 모델링
* 한 가지 걱정되는 점은 성공한 제품과 성공하지 않은 제품으로부터 수집한 리뷰의 수가 크게 차이 난다는 점이다.
Analysis method
: review analysis (initial / middle / latest period) - successful vs. unsuccessful (with reviews that have been helpful to more than one person)
- successful: reviews > 1K & review score > 4 & loves > 100K
- ILIA Limitless Lash Lengthening Mascara
- Benefit Cosmetics They're Real! Lengthening Mascara
- Benefit Cosmetics Roller Lash Curling & Lifting Mascara
- tarte Lights, Camera, Lashes™ 4-in-1 Mascara
- unsuccessful: reviews < 1K & review score < 3 & loves < 100K (except for new products, products that are out of stock and kit products)
- SEPHORA COLLECTION LashCraft Have It All Mascara
- Dr. Lara Devgan Scientific Beauty Extreme Lengthening Mascara
- GUERLAIN Mad Eyes Waterproof Mascara Long-Wearing & Volumizing
- CLINIQUE High Impact Lash Elevating Mascara
- various text analysis methods: word frequency analysis, sentiment analysis, semantic network analysis, topic modeling
* What is concerned is that the difference between the number of reviews of unsuccessful reviews and that of successful reviews is quite big.
References
Peters, L. (2021, September 24). United States: Top 5 Beauty online stores. Statista. https://www.statista.com/forecasts/1081154/top-online-stores-beauty-united-states-ecommercedb
Sabanoglu, T. (2022, January 12). Cosmetics Industry in the U.S. - statistics & facts. Statista. https://www.statista.com/topics/1008/cosmetics-industry/#dossierKeyfigures
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