최근 세미나 모임에서 받은 교수님의 피드백에 따라 프로젝트 계획을 수정해보았다. 교수님께서 계획이 더 논리적이어야 한다고 하셨고, 그래서 나는 이번 프로포절 수정본에서는 모든 부분에 대한 설명을 추가하고자 한다.
I have revised the project proposal based on the professor's feedback from the previous meeting. He told me that there should be more logic in the project, so I tried to explain every single point in this proposal.
왜 미국 시장인가?
: 2018년 미국은 화장품, 향수, 개인 미용 및 위생 용품 산업에서 890.5억 달러의 수익을 얻으며 전세계에서 1위인 시장이 되었다.
Why the U.S. market?
: In 2018, the United States was the leading market for cosmetics, fragrances, and personal care products worldwide, with a revenue of 89.5 billion U.S. dollars. (Sabanoglu, 2022)
왜 마스카라 제품 리뷰를 분석하려 하는가?
: 미국의 코스메틱 제품군 중에서 아이 코스메틱이 가장 수익성 있는 제품군이었다. 2020년 미국에서 약 10.96억 달러가 아이 코스메틱 판매로부터 창출되었다. 아이 코스메틱 산업 안에서는 마스카라가 미국에서 1위 제품군이었다.
Why mascara (eye cosmetics)?
: Within the cosmetics category in the U.S., eye cosmetics was the most profitable segment. In 2020, about 1.96 billion U.S. dollars were generated from sales of eye cosmetics in the U.S. Of the eye cosmetic industry, mascara was the leading product in the U.S. (Sabanoglu, 2022)
왜 세포라 리뷰를 분석하려 하는가?
- 배쓰앤바디웍스는 미국의 뷰티 이커머스 시장에서 가장 높은 이커머스 순매출액을 보유한 온라인 제품 판매 샵이다. 2020년 미국에서 10.929억 달러의 수익을 창출했으며, 그 다음으로는 세포라가 10.770억 달러의 수익으로 2위를 차지했다.
- 그러나 배쓰앤바디웍스는 바디케어 제품들과 향수만 판매한다. 그래서 나는 세포라 웹사이트에서 데이터를 수집하고자 했다.
Why Sephora?
- Bathandbodyworks.com is the online shop with the highest eCommerce net sales that is selling products in the Beauty e-commerce market in the U.S., with a revenue of US$1,929 million in 2020 generated in the U.S., followed by Sephora.com with US$1,770 million. (Peters, 2021)
- Bathandbodyworks.com only sells body care products and fragrances. Hence, I decided to collect data from the Sephora webpage.
어떤 제품들의 리뷰를 수집하려 하는가?
- Muck Rack(매스컴이나 대중에게 공개된 출처들로부터 직접 데이터를 수집해서 매달 그 데이터를 업데이트)에 의해 기록된 미국의 뷰티 매거진 중 상위 5개의 마스카라 추천 관련 기사들에서 적어도 2번 소개된 제품이면서, 세포라 웹사이트에서 판매되는 제품
- 긍정적으로 잘 알려진 제품들 → 더 많은 사람들이 그 제품들의 구매를 고려함. → 더 많은 사람들이 그 제품들을 구매하고 제품 리뷰를 작성함. → 더 다양한 고객 반응을 관찰할 수 있음.
- 총 9개의 제품 (선정된 제품은 아래 첨부된 엑셀 파일 참고)
Which products?
- products that are mentioned at least 2 times in the articles about best mascaras from the top 5 beauty magazines in the US by Muck Rack (data collected directly from media outlets or publicly available sources; updated every month) and can be found on the Sephora webpage
- positively well-known products → more people consider buying the products → more people buy them and write product reviews → more various reactions from consumers can be observed
- 9 products in total (refer to the attached excel document)
가능한 프로젝트 주제
- 인센티바이즈드 리뷰(무료 제품, 원고료 등) 수의 변화 양상과 제품 하트(위시리스트, 즉 고려상품군) → 소비자들의 고려상품군에 포함되기 위한 초기 마케팅 및 프로모션 전략
- 텍스트 분석 (감성 분석) → 성공적인 제품들에서 긍정적/부정적 요인 발견 → 긍정적인 부분은 벤치마킹 & 부정적인 부분은 피하기
- 리뷰 텍스트 마이닝 → 의미 있는 문장들 필터링 → 토픽 모델링 → 각각의 토픽에 대한 소비자 니즈 추출 / 토픽별 시계열 분석
- 이미지 분석: 모델들의 다양성이 소비자들의 고려상품군에 미치는 영향
Possible project topics
- trend of incentivized reviews of a product and the number of loves (wish list; consideration set) → initial marketing/promotion strategies to be part of consumers’ consideration sets
- text analysis (sentiment analysis) → find positive/negative factors in successful products → benchmark positive parts & avoid negative parts
- review text mining → filter informative sentences → topic modeling → extract consumer needs for each topic / time series analysis
- the impact of diversity of models on consumers’ consideration sets (image analysis)
References
ELLE.com. (2021, September 28). The 14 Best Mascaras ELLE Editors Will Never Stop Buying. ELLE. https://www.elle.com/beauty/makeup-skin-care/tips/g27/elle-editors-favorite-mascara/
InStyle. (2020). Best Beauty Buys Mascara. https://www.instyle.com/best-beauty-buys/eyes/mascara
Nouril, P. (2021, September 15). Best Mascara of 2021: ‘I Tried 19 and These Are the Ones Worth Your Time and Money.’Women’s Health. https://www.womenshealthmag.com/uk/beauty/skin/a707770/best-mascara/
Peters, L. (2021, September 24). United States: Top 5 Beauty online stores. Statista. https://www.statista.com/forecasts/1081154/top-online-stores-beauty-united-states-ecommercedb
Rennert, J., King, A., & Murden, K. (2022, January 4). 22 Best Mascaras 2022, According to Makeup Pros. Vogue. https://www.vogue.com/article/best-mascara-black-celebrity-makeup-artist-volume-length-lashes-false
Sabanoglu, T. (2022, January 12). Cosmetics Industry in the U.S. - statistics & facts. Statista. https://www.statista.com/topics/1008/cosmetics-industry/#dossierKeyfigures
Top 15 beauty magazines in the US. (2022). Muck Rack. https://muckrack.com/rankings/top-15-us-beauty-magazines
Trakoshis, A. (2021, September 27). The 21 Best Mascaras of 2021 — Top Mascara Reviews. Allure. https://www.allure.com/gallery/editors-favorite-mascaras
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